Založ si blog

Niečo na záver roka.

Priateľka prekvapila alternatívnym adventným kalendárom. Na každý deň jedna otázka na papieri vo vrecúšku. Jedna otázka znela :

„Čo ťa robí šťastným?“ Moja odpoveď: „Som šťastný, lebo viem aký je život veľkolepý.“

Pozerala sa na mňa podozrivým pohľadom (asi, lebo často som nespokojný), tak som hneď dodal: život sám, nie ten cirkus vytvorený ľuďmi. Preto sa snažím tvoriť život a nie cirkus. Nedarí sa mi úplne, ale snažím sa. Tak teraz o tom, ako sa snažím tvoriť  život.

Semeno/zrno života, málo energie a strašne veľa informácií. Semeno je zázrak! Semeno sa môže zachovať  aj tisícročia a potom z neho vykvitne život. Najprv musí vytvoriť vzťah s matkou Zem a s otcom Slnko – koreň, stonka, listy. Potom keď je rastlina šťastná, tak sa nám ukáže v celej jej kráse a vykvitne. A celý ten priebeh, ten zázračný život môžem sledovať alebo aj stvoriť.

Vlani som založil bylinkovú špirálu, ktorá vytvára rôzne mikroklimatické podmienky pre rastliny s rôznymi požiadavkami.

Tento rok skúšam zimné vnútorné pestovanie. Niekedy na prelome novembra a decembra som zasial semená tymianu, yzopu, saturejky, majoránky, bazalky, nechtíka a kapucínky. Z fotiek je jednoznačné, že kapucínke sa darí úplne super, čo je veľmi zaujímavé, nakoľko vonku na jar a v lete som ju vôbec nevedel vypestovať…

Kapucínka pred pár dňami.

Čo sa týka klimatických podmienok, tak pestujem ich v spálni, kde mám priemernú teplotu asi 16°C, priame slnko je len ráno, ale skôr ani vtedy a je väčšinou tma, ako v zime.

Nechtík ma počas vývoja prekvapil tvarom srdca. 

Srdiečkový nechtík. 18.12.2021
stav dňa 10.12.2021 – hore vľavo nechtík, vedľa kapucínka a dole yzop
stav 26.12.2021

Zemina, voda, semeno, vzduch, slnko. Život. Priateľka je už len ex. Deti moje sú „len“ tieto rastlinky, a zvieratá na dvore. Som za ne vďačný. A ešta takto na silvestra som vďačný, že ten cirkus s petardami a raketami musia prežívať zvieratá len jeden deň v roku. Mier.

V článku použité fotky sú vlastné.

Reforma č. 1 – billboardy na cestách

28.11.2023

Na cestách zomiera najviac ľudí na celom svete (vo „vyspelých“ štátoch) vo veku od 18 do 40 rokov. Ľudia jazdia čoraz agresívnejšie. Kričia za volantom na druhých. Úplne zabúdajú na svoje ľudské podstaty. Z človeka sa v aute stáva vrah. Jazdíme bez úcty k životu. Pál do pi*e!!! Chodca beží ne prechode pre chodcov. Pri cyklistovi prejde tak blízko, že len [...]

Čo praje Couperin novej vláde v desiatich bodoch?

23.10.2023

teda členom vlády… Aby po vypití slávnostného pohára, uvideli na dne samých seba, časy, keď boli deťmi a šťastne sa hrali hore na strome. Aby sa potom zamysleli nad tým, čo by si prialo to dieťa, keby mu dali slovo. Aby to prianie mali vždy pred okom. Aby si vedeli každodenne vyčleniť čas na polhodinové ranné čikungové cvičenie pre vlastné fyzické a [...]

Prečo nevyrúbať stromy

08.07.2023

Leták nižšie. Voľakedy, ani nie tak dávno, ľudia boli dosť zruční, aby vedeli vyrúbať strom. Dnes drvivá väčšina hľadá riešenie na google. To je naše šťastie. Potom idú na to. Žiadosť na miestnu samosprávu, ktoré začne správne konanie s oznámením na úradnej tabule o začatí správneho konania vo veci výrubu drevín. Máme na to 5 dní, aby sme sa prihlásili do [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 31762x
Priemerná čítanosť článkov: 1765x

Autor blogu

Kategórie